ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ФРАНЧАЙЗИНГОВИХ ВІДНОСИН ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ США (ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ)

Автор(и)

  • Д. С. Косінова аспірант Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого

DOI:

https://doi.org/10.31359/2311-4894-2019-27-3-129

Ключові слова:

франчайзинг, франчайзингові відносини, франчайзі, законодавство США

Анотація

Постановка проблеми. США стала однією з перших країн, де виникли франчайзингові відносини. Наявність великої території, стабільність економічної системи, розвиток підприємництва та інші чинники сприяють активному подальшому розвитку такого способу ведення підприємницької діяльності. Такий інтерес до франчайзингу створює потребу у регулюванні цих відносин задля забезпечення визначення правової природи франчайзингових відносин та створення певних правових гарантій для сторін у разі порушення їх прав чи інтересів.

Аналіз останніх досліджень. Питанням розвитку правового регулювання франчайзингових відносин у світі свої праці присвятили таки зарубіжні та вітчизняні дослідники: Г. Андрощук, І. Бойчук, Ж. Дельт, Дж.Робертс, Л. Кабраль, Н. Ковальчук, О. Корольчук, Н.Косар, А.Костюк, О. Кузьміна, Ф. Котлер, М. Портер, Ф. Росс, О Вільямсон та інших. Однак, на жаль, ґрунтовного дослідження особливостей правового регулювання франчайзингових відносин за законодавством Сполучених Штатів Америки проведено не було.

Метою статті є дослідження особливостей правового регулювання франчайзингових відносин за федеральним законодавством США та за законодавством окремих штатів та здійснити їх порівняльний аналіз.

Виклад основного матеріалу. Автором у статті здійснено ґрунтовний аналіз низки нормативно-правових актів штатів Делавер, Каліфоннія, Техас з питань правового регулювання франчайзингових відносин з детальним дослідженням особливостей договірного регулювання зазначених відносин, характеристикою прав та обов’язків суб’єктів цих відносин.

Окремо автором здійснено порівняльний аналіз законодавчих актів федерального рівня та нормативно-правових актів, що регулюють дане питання, які прийнято на рівні штатів.

Висновки. Підсумовуючи, можна зазначити, що у США на даний час наявні два рівні регулювання франчайзингових відносин – федеративний та рівень штатів. В цілому, відповідно до положень національної правової доктрини США презюмується примат федеративного законодавства над нормативно-правовими актами, що прийняті на рівні штатів. З аналізу законодавчих положень окремих штатів США з питань правового регулювання франчайзингових відносин, вбачається, що вони в цілому конкретизують положення Disclosure Requirements and Prohibitions Concerning Franchising, а саме: 1) розкриття інформації про франшизу; 2) необхідності надання франчайзі такої інформації; 3) необхідності реєстрації пропозиції щодо продажу франшизи або подання такої інформації до спеціальних органі

Посилання

Disclosure Requirements and Prohibitions Concerning Franchising. URL: https://www.federalregister.gov/documents/2019/03/13/2019-04466/disclosure-requirements-and-prohibitions-concerning-franchising.

Electronic Code of Federal Regulations (e-CFR). URL: https://www.law.cornell.edu/cfr/text/16/436.1.

Federal Trade Commission. URL: https://www.govinfo.gov/content/pkg/CFR-2011-title16-vol1/pdf/CFR-2011-title16-vol1-part436.pdf.

Dictionary of the Ukrainian language: (Vols. 1-11, Vol. 2). (1971) pp. 340. URL: http://sum.in.ua/s/doghovir.

Delaware Code Online. URL: https://delcode.delaware.gov/sessionlaws/ga125/chp693.shtml.

California Legislative Information. URL: https://leginfo.legislature.ca.gov/faces/codes_displaySection.xhtml?lawCode=CORP&sectionNum=31005.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-16

Як цитувати

Kosinova, D. S. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ФРАНЧАЙЗИНГОВИХ ВІДНОСИН ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ США (ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ). Право та інновації, (3 (27), 129–133. https://doi.org/10.31359/2311-4894-2019-27-3-129

Номер

Розділ

Статті