Індустрія моди як інструмент публічної дипломатії: український та світовий досвід

Автор(и)

  • Марина Окладна кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри права Європейського Союзу Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого
  • Оксана Стасевська кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри культурології Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого
  • Марина Ванджурак студентка міжнародно-правового факультету 4 курсу Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого

DOI:

https://doi.org/10.37772/2518-1718-2021-4(36)-9

Анотація

У статті здійснено спробу осмислення індустрії моди як одного з інструментів публічної дипломатії, виявлення її впливу на політичну сферу суспільного життя. Досліджено залученість індустрії моди до реалізації завдань публічної дипломатії в Україні та країнах світу. На основі стратегічних завдань публічної дипломатії України визначено потенціал індустрії моди у просуванні та популяризації позитивного іміджу нашої країни.

Посилання

Tsivatyy, V.G. (2014). Publichnaya i kulturnaya diplomatiya Ukrainy XXI veka: institutsionalnoye izmereniye i strategii razvitiya. Diskurs-Pi – Diskus-Pi, 1, 124–130 [in Russian].

Vysotskyi, O.Yu. (2015). Publichna dyplomatiia. Novitnia politychna leksyka (neolohizmy, okazionalizmy ta inshi novotvory). N. M. Khomy (Ed.). Lviv: «Novyi Svit-2000» [in Ukrainian].

Makarenko, Ye.A., Kuchmii, O.P. (2004). Publichna dyplomatiia. Ukrainska dyplomatychna entsyklopediia (Vols. 1-2); L. V. Huberskyi et. al. (Ed.) Kyiv: Znannia Ukrainy, Vol. 1, 334–335 [in Ukrainian].

Musiienko, I. V. (2015). Kulturna dyplomatiia Ukrainy v konteksti problem yevrointehratsii ta mizhnarodnykh ekonomichnykh stosunkiv. Rozvytok suspilnykh nauk: yevropeiski praktyky ta natsionalni perspektyvy: mater. mizhnar. nauk konf. – Development of social sciences: European practices and national prospects: Proceedings of the International scientific conference. Lviv: HO «Lvivska fundatsiia suspilnykh nauk», 118–121 [in Ukrainian].

Hutsal, S.A. (2015). Publichna dyplomatiia ta stratehichni komunikatsii: vyznachennia kontseptualnykh osnov. International relations. Ser. Political sciences, No. 9. URL: http://journals.iir.kiev.ua/index.php/pol_n/article/view-File/2769/2473 [in Ukrainian].

Stasevska, O.A., Malanchuk I.I. (2021). Kulturna dyplomatiia: symbioz kulturnoho ta pravovoho potentsialu. Pravo ta innovatsii – Law and innovation, 1 (33), 89-95 [in Ukrainian].

Nay, Dzh. (2004). «Myagkaya» sila i amerikano-evropeyskiye otnosheniya. Svobodnaya mysl–XXI – Free thought– XXI, 10, 7–36 [in Russian].

Popović, M. (2017). The Roles and Practices of Fashion in Cultural Diplomacy. Cultural Diplomacy: Arts, Festivals and Geopolitics. M. Dragićević Šešić, L. Rogač Mijatović, N. Mihaljinac (Ed.); Ministry of Culture and Media of Republic of Serbia. Belgrade: Creative Europe Desk Serbia, 251–262. URL: https://cutt.ly/Dc1vRlc [in English].

Melkumova-Reinolds. Ya. (2017). Kak moda i politika vliyayut drug na druga. Vogue. 08.05.2017. URL: https://cutt.ly/8c1lNus [in Russian].

Rabimov, S. (2017). Ukraine’s Fashionable Nation Branding. Forbes. 27.02.2017. URL: https://cutt.ly/8j18UkG [in English].

Panina, I.H., Parchevska, V.V. (2021). Industriia mody v publichnii dyplomatii Ukrainy ta Respubliky Polshcha: porivnialnyi analiz. Rehionalni studii – Regional studios, 24, 140–147 [in Ukrainian].

Voronkova, A.I. (2019). Moda i politychna sotsializatsiia u suchasnomu suspilstvi: osnovni napriamy vzaiemodii. Suchasne suspilstvo – Modern society, 1 (17), 39–50 [in Ukrainian].

Yakymiv, Kh. (2014). Heyday Ukraine Brand. UA Modna. 07.07.2014. URL: https://uamodna.com/interview/heydayukraine- brand [in Ukrainian].

Sprava u kapeliusi: interviu z Ruslanom Bahinskym. Vogue Ukraine. 23.03.2019. URL: https://cutt.ly/Mj0uhws [in Ukrainian].

Polityka kulturnoi dyplomatii: stratehichni priorytety dlia Ukrainy: zb. nauk.-ekspert. materialiv. O. P. Rozumna, T. V. Chernenko (Ed.) (2016). Kyiv: NISD [in Ukrainian].

Moda ta ekolohiia: Kseniiu Shnay̆der zaprosyly na kruhlyy̆ stil The New York Times. Ukrinform. 25.01.2021. URL: https://cutt.ly/fj0yjBX [in Ukrainian].

Action: Sustainable Fashion – mizhnarodnyy̆ key̆s pro potentsial svidomoï mody v Ukraïni. Ukrainian Fashion Week. 26.11.2020. URL: https://cutt.ly/Tj0ymej [in Ukrainian].

Yak spryimaiut Ukrainu v krainakh YeS. URL: http://neweurope.org.ua/wp-content/uploads/2020/11/What-is-Ukraines-perception-in-the-EU_ukr_web-1.pdf [in Ukrainian].

Stratehiia staloho rozvytku «Ukraïna – 2020»: skhvaleno ukazom Prezydenta Ukraïny vid 12.01.2015 r. No 5/2015. Baza danykh «Zakonodavstvo Ukraïny». URL: https://cutt.ly/Gc1zPp4.

Stratehii Publichnoi dyplomatii Ministerstva zakordonnykh sprav Ukrainy na 2021-2025 roky. URL: https://mfa.gov.ua/storage/app/sites/1/%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%97/public-diplomacy-strategy.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-25

Як цитувати

Окладна, М., Стасевська, О., & Ванджурак, М. (2023). Індустрія моди як інструмент публічної дипломатії: український та світовий досвід. Право та інновації, (4 (36), 63–71. https://doi.org/10.37772/2518-1718-2021-4(36)-9

Номер

Розділ

Статті