Європейські вимоги до компетентності дослідника в інноваційному процесі

Автор(и)

  • Наталія Внукова 2nd PhD in Economics, Leading researcher of the Scientific and Research Institute of Providing Legal Framework for the Innovative Development of the NALS of Ukraine , доктор економічних наук, професор, провідний науковий співробітник Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку НАПрН України https://orcid.org/0000-0002-1354-4838 (неавтентифікований)

DOI:

https://doi.org/10.37772/2518-1718-2024-2(46)-23

Ключові слова:

інноваційний процес, дослідник, компетентність, дескриптор, відкриті інновації

Анотація

У статті розглянуто роль і значення компетентності дослідника у інноваційному процесі, яка набуває особливої ваги потужного впливу на новаторство і формування інновацій. Проблема полягає у розвитку складного багатоаспектного міждисциплінарного руху з виокремлення і набуття компетентностей дослідниками у інноваційному процесі. Аналіз останніх досліджень показав, що у ЄС активно відбувається створення Європейського дослідницького простору і формалізація підходів в різних документах до виділення великої кількості різнорідних дескрипторів для опису необхідних для набуття дослідниками компетентностей. Суттєвою характеристикою є також зміни, які відбуваються під впливом Індустрії 4.0. Закордонними науковцями досліджується розвиток компетентностей для відкритих інновацій, які відіграють важливу роль для всього інноваційного процесу, оскільки нові навички, вміння, комунікації потрібні на всіх рівнях. Для пошуку напрямів удосконалення компетентністного підходу у становленні дослідників для прискорення інноваційного процесу корисним може бути досвід у навчанні дослідників на початку кар’єри (ECR) у науково-інтенсивних університетах. У статті показано особливості Рамкової програми розвитку дослідників (RDF) для створення основи нового підходу до покращення їх внеску у інноваційний процес і наведено приклад ролі обраного субдомену домену В (RDF) щодо персональної ефективності у інноваційному процесі. Широкий перелік структури субдоменів через дескриптори (63) Європейської рамки компетентностей дослідника визначає опис складових дослідження з різних боків з метою врахування загальної продуктивності новаторів. Враховуючи пріоритетну роль рівня компетентностей дослідників у прискоренні інновацій, європейські країни визначають своє місце та позиціонування з урахуванням цього на глобальному дослідницькому просторі.

Посилання

1. Tohidi, H. & Jabbari, M. M. (2012) Different Stages of Innovation Process. Procedia Technology, 1, 574–578. Retrieved from: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212017312001260

2. Community framework for state aid for research and development and innovation. 2006/C 323/01. P. 10. Retrieved from: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.C_.2006.323.01.0001.01.ENG&toc=OJ:C:2006:323:TOC

3. Sanabria-Z, J., Cruz-Sandoval, M., Moreno-Romo, A., Bosch-Gómez, S., & Ramírez-Montoya, M. S. (2024). Research foresight in bridging open science and open innovation: Overview based on the complex thinking paradigm. International Journal of Innovation Studies, 8(1), 59-75. https://doi.org/10.1016/j.ijis.2023.08.002

4. Akimov, N., Kurmanov, N., Uskelenova, A., Aidargaliyeva, N., Mukhiyayeva, D., Rakhimova, S., & Utegenova, Z. (2023). Components of education 4.0 in open innovation competence frameworks. Systematic review. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, art. 100037. Retrieved from: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2199853123001397

5. Vojtko, S. V. (2019). Management of projects and startups in Industry 4.0. Kyiv: Vid-vo «Polіtehnіka» [in Ukrainian].

6. Bhakta, D. & Boeren, E. (2016) Training needs of early career researchers in research-intensive universities, International Journal for Researcher Development, Vol. 7 No. 1, 84–102. https://doi.org/10.1108/IJRD-06-2015-0017

7. Towards a European Framework for research careers. Retrieved from: https://circabc.europa.eu/sd/a/d1ae7fdd-e80f-4b54-973b-dcea380132e4/ED-20120315-WG3-Point%203-Framework%20Research%20Careers-short.pdf

8. European Research Career Framework Retrieved from: https://www.ucm.es/hrs4r/european-research-career-framework

9. Research Comp: The European Competence Framework for Researchers Retrieved from: https://research-and-innovation.ec.europa.eu/jobs-research/researchcomp-european-competence-framework-researchers_en

10. Competence framework for ‘innovative policymaking’ Retrieved from: https://knowledge4policy.ec.europa.eu/visualisation/competence-framework-innovative-policymaking_en

11. The European framework for research careers and the new Charter for Researchers are now a reality Retrieved from: https://euraxess.ec.europa.eu/euraxess/news/european-framework-research-careers-and-new-charter-researchers-are-now-reality

12. European City of Science 2024 About the City of Science Retrieved from: https://us.edu.pl/en/europejskie-miasto-nauki/

13. The European Competence Framework for Researchers Retrieved from: https://research-and-innovation.ec.europa.eu/system/files/2023-04/ec_rtd_research-competence-presentation.pdf

14. Researcher Development Framework (2011). Retrieved from: https://www.vitae.ac.uk/vitae-publications/rdf-related/researcher-development-framework-rdf-vitae.pdf/view

Завантаження

Опубліковано

27.02.2025

Номер

Розділ

Статті