До питання змісту принципу адресності у праві соціального забезпечення

Автор(и)

  • Карина Гнатенко PhD, Chief Specialist of the Department of Or ganizational Support and Control in the Sphere of the Notary’s Office of the Notary’s Office (Main Territorial Department of Justice in the Kharkiv Region) , кандидат юридических наук, главный специалист отдела организационного обеспечения и контроля в сфере нотариата управления по вопросам нотариата Главное территориальное управление юстиции в Харьковской области , кандидат юридичних наук, головний спеціаліст відділу організаційного забезпечення та контролю у сфері нотаріату управління з питань нотаріату, Головне територіальне управління юстиції у Харківській області

DOI:

https://doi.org/10.37772/2518-1718-2020-2(30)-10

Ключові слова:

адресність, соціальне забезпечення, соціальні права, соціальні допомоги, отримувач послуг, принципи

Анотація

У статті зроблено висновок, що принцип адресності соціальних надань, ураховуючи матеріальне становище конкретної людини у конкретній життєвій ситуації, що визнана державноорганізованим суспільством соціально поважною, сприятиме, з одного боку, ефективнішій реалізації соціальних прав, оскільки дозволить ураховувати конкретну життєву ситуацію одержувача соціальних надань; а, з іншого, – не обмежуючи обсяг і види вже передбачених чинним законодавством соціальних надань, сприятиме раціональнішому розподілу коштів із фондів суспільного споживання.

Посилання

Informatsiino-analitychni materialy shchodo reformuvannia vitchyznianoi systemy sotsialnoho zakhystu / Ministerstvo sotsialnoi polityky Ukrainy. (2012). Luhansk: DU NDI STV [in Ukrainian].

Laikam K. (2000). Modeli sotsyalnoi politiki. Obshchestvo i ekonomika – Society and economics, 8, 19–26 [in Russian].

Kaida O. P. (2016). Innovatsiini pidkhody do formuvannia instrumentariiu realizatsii sotsialnoi polityky derzhavy. Derzhavne upravlinnia: Investytsii: praktyka ta dosvid – Public administration: Investments: practice and experience, 23, 85–88 [in Ukrainian].

Lutytska L. P. (2013). Sotsialnyi zakhyst malozabezpechenykh verstv naselennia ta metody yoho vdoskonalennia. Aktualni problemy vitchyznianoi yurysprudentsii – Actual problems of domestic jurisprudence, 4, 43–48 [in Ukrainian].

Piskun K. V. (2013). Adresnist sotsialnoi dopomohy yak napriam pokrashchennia metodyky planuvannia vydatkiv sotsialnoho pryznachennia. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava – Socio-economic problems and the state, 1(8), 212-221. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2013/13pkvvsp.pdf [in Ukrainian].

Hladun A. (2017). Chotyry prychyny, chomu adresna sotsialna dopomoha neefektyvna y nespravedlyva. URL: https://commons.com.ua/uk/chotiri-prichini-chomu-adresna-socialnadopomoga-neefektivna-j-nespravedliva/ [in Ukrainian].

Bohdanova O. O. (2012). Adresna sotsialna dopomoha - skladova sotsialnoi polityky. Finansovyi prostir - Financial space, 4(8), 66–70. URL: https://fp.cibs.ubs.edu.ua/files/1204/12boodsa.pdf [in Ukrainian].

Harasymiv T. Z. (2002). Pryntsypy prava sotsialnoho zabezpechennia Ukrainy. Drohobych: Vyd. firma «Vidrodzhennia» [in Ukrainian].

Ananska M. O., Tovkan D. M. (2017). Zhytlovi subsydii v Ukraini, analiz korystuvachiv subsydii v Odesi ta odeskii oblasti u 2016 rotsi. Efektyvna ekonomika – Effective economics. № 6 [in Ukrainian].

Pro sotsialni posluhy: Zakon Ukrainy vid 17.01.2019 r. № 2671-VIII. (2019). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, № 18, Art. 73 [in Ukrainian].

Pro nadannia shchomisiachnoi adresnoi dopomohy osobam, yaki peremishchuiutsia z tymchasovo okupovanoi terytorii Ukrainy ta raioniv provedennia antyterorystychnoi operatsii, dlia pokryttia vytrat na prozhyvannia, v tomu chysli na oplatu zhytlovo-komunalnykh posluh: postanova Kabinetom Ministriv Ukrainy vid 01.10.2014 r. № 505. (2014). Uriadovyi kurier – Government courier, № 184 [in Ukrainian].

Завантаження

Опубліковано

16.07.2021

Номер

Розділ

Статті