Управління розвитком бізнес-комунікацій як основа підвищення конкурентоспроможності підприємницьких мереж

Автор(и)

  • Наталія Кузьминчук доктор економічних наук, професор Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-9844-3429
  • Ганна Писаревська кандидат економічних наук, доцент Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-6192-8038
  • Олена Литовченко кандидат економічних наук, доцент Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-7852-4918

DOI:

https://doi.org/10.37772/2518-1718-2024-3(47)-21

Ключові слова:

бізнес-комунікації, підприємницькі мережі, управління, розвиток, діджиталізація, модель управління бізнес-комунікаціями, конкурентоспроможність

Анотація

Стаття присвячена дослідженню проблем управління розвитком бізнес-комунікацій у підприємницьких мережах. Обґрунтовано, що сучасні умови ведення господарської діяльності вимагають застосування нових наукових підходів до управління бізнес-комунікаціями, що сприяє досягненню стратегічних та тактичних цілей підприємницьких мереж в умовах глобалізації та технологічних змін для підвищення їх конкурентоспроможності. Визначено ключову роль бізнес-комунікацій у підприємницьких мережах, зокрема їх вплив на внутрішню взаємодію між підрозділами та зовнішніми стейкхолдерами. Запропоновано модель бізнес-комунікацій підприємницьких мереж, що передбачає інтеграцію новітніх цифрових технологій для покращення управлінських процесів та підвищення результативності інформаційно-комунікаційного забезпечення.

Особливу увагу приділено діджиталізації як одному з ключових факторів розвитку бізнес-комунікацій у підприємницьких мережах. Розглянуто вплив технологій, таких як штучний інтелект, CRM, ERP та PIM-системи, на оптимізацію комунікаційних процесів. Обґрунтовано, що діджиталізація сприяє автоматизації процесів, зниженню витрат, підвищенню швидкості обміну інформацією та надійності прийнятих управлінських рішень.

Розроблено модель управління бізнес-комунікаціями підприємницьких мереж, що включає основні функціональні етапи: від організації внутрішніх комунікацій до стратегічної взаємодії з зовнішніми партнерами та клієнтами. Визначено, що ефективне управління розвитком бізнес-комунікацій в межах підприємницьких мереж підвищує гнучкість та адаптивність бізнесу до змін на ринку, сприяє оптимізації бізнес-процесів і дозволяє досягти високих конкурентних переваг. Практичне значення дослідження полягає в розробці рекомендацій щодо покращення бізнес-комунікацій у підприємницьких мережах через впровадження інформаційно-комунікаційних технологій та автоматизованих систем управління.

Посилання

Boida, S. (2022). Innovative approaches to enterprise management in conditions of digitalization of the economy. Economics and enterprise management, 1(85), 72–81. [in Ukrainian].

Vnukova, N. M. (2022). The world trend of startups accelerating innovative changes in Industry 4.0. Law and innovation, 3, 17–22. Retrieved from: https://pti.org.ua/index.php/ndipzir/article/view/857/656 [in Ukrainian].

Kovalov, B. L., Pavlyk, A. V. & Fedyna, S. M. (2020). Business communications. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet. [in Ukrainian].

Kravchuk, I. I., Lavrynenko S. O. (2022). Knowledge management and business communications are current trends in the innovative development of modern organizations. Efficient economy, 1. DOI: 10.32702/2307-2105-2022.1.4. Retrieved from: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9868 [in Ukrainian].

Makovetska, I. M. (2021). Management of communications in enterprises. Extended abstract of the Candidate’s thesis. Kyiv: Derzhavnyi universytet telekomunikatsii, [in Ukrainian]

Orel, V. M. (2016). The role of communications in enterprise management. Bulletin of Kharkiv National Technical University of Agriculture named after Peter Vasylenko, 174, 60–66. [in Ukrainian].

Pysarevska, H. I. (2021). Development trends in the use of digital technologies in personnel management. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series "Economic Sciences", 41, 54–60. DOI: 10.32999/ksu2307-8030/2021-41-10. Retrieved from: https://ej.journal.kspu.edu/index.php/ej/article/view/705 [in Ukrainian].

Chernova, I. V. & Kostyk, Ye. P. (2024). Development of business communications in the management system of business structures. Kyiv Economic Scientific Journal, 5, 158–165. DOI 10.32782/2786-765X/2024-5-23. Retrieved from: https://journals.kymu.kyiv.ua/index.php/economy/article/view/148 [in Ukrainian].

Shulhina, L. M. (2023) Business communications. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho [in Ukrainian].

Vnukova, N., Kavun, S. & Kolodiziev, O. (2020) Indicators-markers for assessment of probability of insurance companies relatedness in implementation of risk-oriented approach. Economic Studies. Economic research institute Bulgarian academy of sciences, 1(29), 151-174.

Опубліковано

2024-11-15

Як цитувати

Кузьминчук, Н., Писаревська, Г., & Литовченко, О. (2024). Управління розвитком бізнес-комунікацій як основа підвищення конкурентоспроможності підприємницьких мереж. Право та інновації, (3 (47), 144–150. https://doi.org/10.37772/2518-1718-2024-3(47)-21

Номер

Розділ

Статті