Особливості подання декларації при реалізації одноразового (спеціального) декларування активів фізичних осіб

Автор(и)

  • Олена Ковальчук аспірант Хмельницького університету управління та права

DOI:

https://doi.org/10.37772/2518-1718-2022-4(40)-11

Ключові слова:

податкова амністія, одноразове (спеціальне) декларування активів фізичних осіб, податкова декларація, податкова перевірка

Анотація

У статті автором зосереджено увагу на розгляді особливостей подання декларації при реалізації одноразового (спеціального) декларування активів фізичних осіб. Підкреслено, що законодавець розглядає одноразову (спеціальну) декларацію як окремий вид податкових декларацій. Доведено, що перевірка одноразової (спеціальної) добровільної декларації є обов’язковим етапом реалізації податкової амністії. При цьому, за загальним правилом перевірка такої декларації відбувається у виді камеральної перевірки, у виключних випадках проводиться документальна позапланова невиїзна перевірка. Встановлено, що проведення камеральної перевірки в режимі податкової амністії відрізняється від звичайного порядку проведення таких перевірок за низкою характеристик. Зокрема, вони різняться за такими критеріями, як-то: (1) строки проведення; (2) оформлення результатів; (3) прив’язка до збору за декларування; (4) додаткові повноваження контролюючих органів (в межах перевірки достовірності інформації, яка міститься у такій декларації). Автором акцентовано увагу на актуальності питання стосовно забезпечення безпеки інформації, наданої платниками податків контролюючим органам у податкових деклараціях, а також щодо конфіденційності цієї інформації. Підкреслено, що вищевказане питання набуває важливого значення не лише у контексті використання сучасних цифрових технологій та створенням електронних сервісів у сфері оподаткування, а й у випадку застосування таких правових режимів, як податкова амністія. Це обумовлено тим, що до податкової інформації належить як відкрита інформація, так і інформація з обмеженим доступом. При цьому зазначимо, що загальні засади правового режиму відкритої податкової інформації чітко регламентовано Законом України «Про доступ до публічної інформації», проте правовий режим податкової інформації з обмеженим доступом наразі не знайшов законодавчого закріплення.

Посилання

Tax Code of Ukraine, No. 2755-VI (2010, December 2). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n18939 [in Ukrainian].

Law of Ukraine on Information, No. 2657-XII (1992, October 2). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-12#text [in Ukrainian].

Law of Ukraine on Access to Public Information, No. 2939-VI (2011, January 13). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2939-17#text [in Ukrainian].

Makukh, O. V. (2021). Lumpual voluntary declaration in Ukraine: essence and consequences for taxpayers. Law and innovative society, 2 (17). Retrieved from: https://apir.org.ua/index.php/lais/article/view/makuch17 [in Ukrainian].

Bilousov, E. M. & Borisov, I. V. et. al. (2021). Concept "Industry 4.0": problems of implementation and individual legal aspects of its implementation in Ukraine. S. V. Hlibko (Ed.). Kharkiv: NDI prav. zabezp. innovats. rozvytku NAPrN Ukrainy [in Ukrainian].

Опубліковано

2023-12-08

Як цитувати

Ковальчук, О. (2023). Особливості подання декларації при реалізації одноразового (спеціального) декларування активів фізичних осіб. Право та інновації, (4 (40), 75–81. https://doi.org/10.37772/2518-1718-2022-4(40)-11

Номер

Розділ

Статті