Значення академічного письма для дисертацій доктора філософії з права

Автор(и)

  • Василь Пивоваров кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри культурології Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого https://orcid.org/0000-0001-9642-3611

DOI:

https://doi.org/10.37772/2518-1718-2023-1(41)-17

Ключові слова:

мовленнєва компетентність, анотація, академічне письмо, норма мови, академічна культура, доктор філософії з права, дисертація

Анотація

Досліджено питання мовної та мовленнєвої компетентностей фахівців з права в академічному письмі, зокрема в підготовці наукових текстів здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії (аспірантів). З’ясовано специфіку поняття «академічне письмо», його види та структурні елементи, проаналізовано відповідність анотацій дисертаційної роботи нормам сучасної української мови, відповідність законам академічного письма, яке розглядається науковцями як складний та багатоаспектний комплекс умінь, що охоплює мовні, синтаксичні та стилістичні компетентності. Значення вправності в академічній грамотності щодо письмової мови передбачає мету роботи та завдання. Результатом академічного письма має бути бездоганний науковий текст як з погляду лінгвістики, так і щодо формулювання теми наукової праці, її актуальності, наукової новизни, обґрунтування значущості результатів дослідження тощо. Проаналізовано, як у процесі мовного оформлення анотацій дисертаційних робіт в динаміці змінюється якість академічного письма. Закцентувано увагу на типових мовних проблемах щодо академічного письма, запропоновано способи їх уникнення. Компетентність фахівців у галузі права щодо особливостей академічного письма, його структури та вимог до нього, мовної специфіки дозволить уникнути багатьох помилок у професійній сфері, сприятиме створенню якісного академічного тексту, слугуватиме доказом високої фахової культури, загальної професійної підготовки. Досягнення високого рівня мовленнєвої компетентності науковців та фахівців у галузі права в академічному письмі є одним з важливих завдань, які потребує постійної уваги, неодмінного розв’язання на всіх її етапах освітнього процесу, найбільш посиленому на рівні здобування доктора філософії.

Посилання

Law of Ukraine on higher education. (2014, July 1). Retrivered from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/155618#Text [in Ukrainian].

Batechko, N. & Durdas, A. (2019). Academic integrity in the context of European practices: France’s experience. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka, 3, 88–94. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2019.3.8894 [in Ukrainian].

Law of Ukraine on Higher Education, No. 1556-VII (2014, July 1). Retrivered from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/3792-12#Text [in Ukrainian].

Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms. Retrivered from: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/995_004#Text [in Ukrainian].

Tymoshenko, T. V. & Hrechykhina, N. V. (2009). Academic writing. Naukovi zapysky : zb. nauk. pr., Issue 9, 214–219. Kirovohrad : KNTU [in Ukrainian].

Khoruzhyi, H. F. (2012). Academic Culture: Values and Principles of Higher Education. Ternopil : Navchalna knyha «Bohdan» [in Ukrainian].

Shlikhta, N. & Shlikhta, I. (2016). Fundamentals of Academic Writing: Methodical Recommendations and Course Program. Kyiv [in Ukrainian].

Liutyi, T. V. (2018). Academic writing and publication of scientific results. Sumy. Retrivered from: https://www. dropbox.com/s/63irdh9zfsfh6s9/04_LyutyyTV_Academic_Writing.pdf?dl=0 [in Ukrainian].

Vykhrushch, A. V. (2021). Academic Scripture: Structure and Tasks. Medychna osvita, 1, 112–116 [in Ukrainian].

Tsenko, M. B. (2014). Formation of communicative competence of future lawyers. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Yurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho», 4 (23), 41–49 [in Ukrainian].

Yuvaiapan, F. & Bilhiner, Kh. (2020). Definition of Graduate Students: The first step of academic writing courses. Zhurnal movnykh ta linhvistychnykh doslidzhen, Vol 16, No. 2, 595–611. https://doi.org/10.17263/jlls.759260 [in Ukrainian].

Lin, L. H. F. & Morrison, B. (2021). Challenges in academic writing: Perspectives of Engineering faculty and L2 postgraduate research students. English for Specific Purposes, Vol. 63, 59–70. https://doi.org/10.1016/j. esp.2021.03.004 [in Ukrainian].

Analytical Report following the Communication from the Commission to the European Parliament, the European Council and the Council Commission Opinion on Ukraine’s application for membership of the European Union Brussels, 1.2.2023 SWD(2023) 30 final. Retrivered from: https://neighbourhood-enlargement.ec.europa.eu/system/ files/2023-02/SWD_2023_30_Ukraine.pdf.

Law of Ukraine on Scientific and Scientific-Technical Expertise, No. 51/95-VR (1995, February 10). Retrivered from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/51/95-%D0%B2%D1%80#Text [in Ukrainian].

Law of Ukraine on Scientific and Scientific-Technical Activities, No. 848-VIII (2015, November 26). Retrivered from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text [in Ukrainian]

Ethics Code of Scientist Ukraine: Approved by the Resolution of the General Meeting of NAS of Ukraine, No. 2 (2009, April 15). Retrivered from: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0002550-09#Text [in Ukrainian].

Bucharest Declaration of Ethical Values and Principles of Higher Education in Europe. Retrivered from: https:// infopedia.su/18x1e73.html [in Ukrainian].

Code of Academic Ethics of Yaroslav the Wise National Law University (within the framework of the project «European Law of Human Rights for Universities of Ukraine and Moldova» Erasmus+ with EU financial support). (2018). Kharkiv. Retrivered from: http://nauka.nlu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/08/kodeks_ academichnoyi_etyky. pdf [in Ukrainian].

Pyvovarov, V. M. (2018). Formation of linguistic competences in the humanitarian component of training of the applicants of the Doctor of Philosophy of Scientific Degree: Naukovi zapysky Nats. un-tu «Ostrozka akademiia», Ser. «Filolohiia», Issue І (69), Part 2, 87–91. Ostroh : Vyd-vo NaUOA [in Ukrainian].

Pyvovarov, V. M. (2022). Speech competence of experts in the field of law in academic writing. Suchasna filolohiia: teoriia ta praktyka: Proceedigns of the International Sci.-Pract. Conference (pp. 19–24). Kyiv [in Ukrainian].

Levels of the National Qualifications framework. Retrivered from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/nacionalna-ramkakvalifikacij/ rivni-nacionalnoyi-ramki-kvalifikacij [in Ukrainian].

Defense of the scientific works of doctors of philosophy: Scientific and consulting center of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Retrivered from: http://scc.univ.kiev.ua/abstracts/phd/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-11

Як цитувати

Пивоваров, В. (2023). Значення академічного письма для дисертацій доктора філософії з права. Право та інновації, (1 (41), 118–124. https://doi.org/10.37772/2518-1718-2023-1(41)-17

Номер

Розділ

Статті